poniedziałek, 17 września 2012

Idą goście, idą! Ogród i mozaika kamienna

























Cóż, to był za tydzień!
Każdego roku o tej samej porze,organizowana jest impreza, tzw Bernihon, wiec spędziłam troszkę czasu w kuchni, przygotowując przeróżne potrawy,przeznaczone specjalnie na to święto,jagnięcine w roli głównej,pieczoną w ziolach,miodzie i przyprawami,bardzo smaczna, polecam , plus apero,przystawkę,deser itd.
Jak zabrałam się za nakrycie stołu,było już bardzo późno,ciemność na dworze,także odpadło poszukiwanie jakiś roślin ozdobnych do przystrojenia stołu.
O pierwszej w nocy stwierdziłam,że muszę mieć jakiś pomysł,bo jutro na pewno się nie wyrobię z tym wszystkim,szukanie roślin,gotowanie warzyw i takie tam jeszcze przygotowania:)a o 12.00 w południe, idą goscie idą i nie ma że boli,trzeba być zwartym i gotowym:)
Szybko wydrukowałam motylki,na papierze i wycinałam, wycinałam...końca nie było widać, a później padłam.

Następnego dnia szybkie przebudzenie,coś na ząb,szybka kawka,w piżamach, pobiegłam w krzaczory szukać gałązek do ozdoby mojego stołu i tak naprawdę biegiem wyszło coś takiego:)




Nie ma talerzy,ponieważ każde danie podawane jest po kolei,nie tak jak w Pl, każdy nakłada sobie sam ,tutaj serwuje się każdej osobie z osobna, a jak wszyscy zjedzą dokładka i tak biegasz cały dzień jak szalona:(





   A teraz troszkę z innej bajki,a mianowicie ogród, bardzo żałuję że nie mój ale przyczyniłam się do jego wykonania.
Ogród znajduje się w miejscu,który jest bliski memu sercu,a jest to dom w którym mieszkają moi nablizsi,rodzice i brat!:)
Zdjęcia,może nie są najaktualniejsze,bo teraz wszystko wyrosło,a zresztą zobaczcie sami.



































I obiecana mozaika, która znajduje się na podjeździe i na alejkach.
Zdjęcia były robione,po położeniu kostki, dlatego może brakować gdzie ,nie gdzie trawy,lub przebija piasek:).
Mozaika to moja kompozycja i przy ułożeniu granitu również pracowałam:)


Do domu przechodzi się przez kładkę drewnianą,a pod nią płynie woda i pływają karasie:)




Oczko wodne jest naturalne, czyli oczyszcza się poprzez rosnące tam rośliny.
Bardzo miłe wspomnienia wiążą się z jego wykonaniem, ,robiliśmy go w trójkę, ja ,moja mamusia i mój braciszek,jezdzilismy po polach i wyszukiwaliśmy ładnych dużych kamieni,a ile radości mieliśmy z tych wycieczek:)



No to już zakończę ten rejs:)pozdrawiam wszystkich mnie odwiedzających,ciao.

14 komentarzy:

B. pisze...

Ciao Sylwia!

Oj, wyobrazam sobie jak sie napracowalas, ale warto bylo, bo stol wyglada wspaniale!
Mozaika przed domem Twoich rodzicow bardzo oryginalna, brawo za inwencje! Ich ogrod i stawek z rybkami tez mi sie bardzo podoba, co za zielen!
pozdrawiam cieplo

Jowi pisze...

piękny ogród, lubie takie bajeczne zakątki

Insomnia pisze...

Bozieeee...jestem zauroczona...Twoimi pomysłami na przystrojenie stołu(super pomysł z motylkami- wyglądają przesłodko); ogród bajkowy, a podjazd z motywem kwiatka - rewelacja.Za rok lub dwa będę robić nowy wjazd do domu...I to Ty dałaś mi pomysł na takie piękne rozwiązanie. Rewelka!!!
Ps. Życzę sobie więcej Twoich postów...Tak długo czekałam....
PS2.super wyglądasz z synkiem- radość bije z oczu...

Iwona pisze...

Wow! Stół wygląda cudnie. Masz talent do aranżacji. Wyobrażam sobie jagnięcinę, choć nigdy nie jadłam. Napwno goście byli zadowoleni :-)
Ogród piękny (takie miejsca wpędzają mnie w kompleksy :-(, bo mój ciągle jakiś taki dziki. A mozajka super, delikatna, romantyczna prawie. Noi te kute ogrodzenia. U nas to konik rodzinny - mój ojciec i bracia robią takie.
Ale na koniec najlepsze - śliczny, uśmięchnięty buziak.
Pozdrawiam ciepło Ciebie i synka!

Baloska pisze...

Stół wygląda wspaniale - serweteczki tak pięknie ozdobione, ten bluszcz, motylek - super:)
Ogród też piękny.

Insomnia pisze...

Sylwia- odpowiedziałam Ci u mnie w komentarzach. W razie jakiś wątpliwości- pytaj.
Jaka u Ciebie jest jesień? U mnie dzisiaj słonecznie, ale zimno. Całuski.

Cat-arzyna pisze...

Witam i dziękuję za odwiedziny :)
Stół bardzo ładnie przyozdobiłaś wygląda tak lekko wiosennie a mozaika wygląda bardzo oryginalnie , gratulacje !
Pozdrawiam serdecznie

IwonKa pisze...

Ah nareszcie jestes :) tak Cie dlugasnie nie bylo. SUPER ozdobilas stol Sylwcia LOVE twoj obrus sliczny. Ogrod, kostka mozika WOW jestes projektantka NIESAMOWITE i to oczko wodne :) WOW slicznie slicznie slicznie.
SLICZNIE wyszliscie :) ale synek podobny do Ciebie :)

Pisz czesciej prosze :)
Pozdrawiam goraco Ciao Amiga IwonKa

Kalinka pisze...

Piękna dekoracja stołu! Wyglada niezwykle elegancko...
Pozdrawiam serdecznie z Kalinek
M.

fredka pisze...

Witaj , trafiłam do Ciebie przez przypadek :) , ale na pewno zostanę na dłużej , pięknie jest u Ciebie:)
Pozdrawiam Cię serdecznie:)

Dom Rozalii pisze...

Stół, mozaika, ogród....rewelacja :))
Pięknie mieszkasz:)

Dom Rozalii pisze...

Poczytałam Twojego bloga i wróciłam. Wróciłam na "dobre" i zostaję:)))
Będę wpadać często.
Bardzo serdecznie pozdrawiam:)

Qra Domowa pisze...

ależ wszystko,śliczne..i ten płot jaki cudny:))

mozaika pisze...

Wspaniałe wykorzystanie mozaiki kamiennej, licze na przyszłe prace